Egy igazán egyszerű de annál fontosabb kérdésre szeretnék választ adni miért fontos a marketing? A vállalkozások nagyrészének az egyik mozgató rugója. Nélküle nem tudnák ki vagy, mit szeretnél és egyáltalán mit akarsz nekik eladni. A marketing nem csak szolgáltatások és termékek eladására szolgál hanem lényegében bármilyen eszme, személy vagy akár gondolkodás megkedveltétését és népszerűrítését is szolgálja.
Mikor kell marketing?
Igazából a fent soroltak közül bármelyik esetben bevethetjük. Politikusok de akár vallások még iskolák is igénybe veszik. Akkor a te vállalkozásodnak mennyire is van rá szüksége? Eléggé. Sokan félnek tőle, mi is szembesülünk mikor megkeresnek minket, hogy már verték át őket. Ha jól csinálod akkor van értelme de igazából ezt a gondolatmenetet bármire ráhúzhatjuk a világban, amit jól csinálsz az megy.
Miből tudjuk, hogy a marketing mükődik?
Több vevő, nagyobb érdeklődés a te terméked iránt, a konkurenciához képest jobb teljesítés. Elég sok mérőszáma van de ezt általába maga a termék vagy a szolgáltatás határozza meg. Az a szép benne, hogy mindig más taktika azaz marketingterv kell, hogy müködjön. Tegyük fel XYZ Kft csinál egy kampányt, jön nekik rengeteg rendelés és csak úgy dől a pénz, te lemásolod ezt a kampányt de sehol sincs a siker. Mi történhetett?
XYZ Kft. Vastag téli bundákat akart eladni az eszkimóknak, míg te fagylaltot.
Milyen különböző típusai vannak? Mindet bekell vetni?
Rengeten fajtája van. Email marketingtől kezdve vannak online és offline felületek, a marketing igazából társadalomtudományok elég komoly kombinációja ahogy tanárom is mindig emlegette. De teljesen leegyszerűsítve elemzi a piacot és ennek hatására belővi az árakat, a termék elhelyezkedését, kiket érdekelhet és megszervezve az értékesítést úgy befolyásolja is a vásárlókat. Ezért kell egy szakember, aki tudja hol is kezd neki az egészhez. A marketing tud egy igazi pénzégető is lenni és ezt kell elkerülni.
Elég a jó marketing, hogy sikeres legyek?
Egyáltalán nem. A marketing csak egy gyüjtőszó a rengeteg apró dologhoz amiből összeáll ez az egész. Hiába a jó marketing, a rengeteg ügyfél és a megrendelés, ha azt nem tudjuk kiszolgálni. Mikor marketing tervet állít össze az ember akkor nem hazudhatunk a szakembernek, pontosan tudnunk kell az erősségeinket, gyengeségeinket illetve mekkora keret áll rendelkezésünkre az adott terv teljesítéséhez. Példáúl hiába szeretnénk Nemzetközi szinten mozogni ha tegyük fel 10 embert nem tud kiszolgálni az adott városban.
Kezdő vállalkozás, kevés pénz, hogy kezdjen neki?
Kezd kicsiben, pontosan tudd mit és kinek szeretnél eladni. Jelenj meg a vállalkozásodhoz illő felületeken, a fizetett hirdetésekkel is megpróbálkozhatsz de ott tudnod kell kinek jelenjen meg a hirdetés vagy mint elején is mondtam csak a pénzedet égeted. Gyüjts referenciákat, még mindig az elégedett vásárló a legjobb hirdető felületed. Te Béla nem tudsz egy jó ácsot? De tudok, és megadja a számod. Ezért kell névjegykártya még ha régi módszernek is tűnik. Egy jó weboldal ahol leírja pontosan ki vagy és mit csinálsz, tudnak tájékozodni rólad és még profibbnak tűnsz és itt egy cikk mi szükséges egy weboldalhoz. Mivel a legtöbb ember a vizuális inger hatására dönt egy adott dologban így legyen egységes a teljes arculatod mivel nagyban befolyásolja a vásárlót.
Ha nem tudsz egyedül neki kezdeni akkor keress fel minket! A Szolgáltatások menüpontban tudsz tájékozódni.

A valódi marketing nem egyenlő az eladás művészetével, annál sokkal több, a szükséges cselekedetek tudásának művészete.
Philip Koetler